tirsdag, oktober 06, 2009

Oppsummering av høstsesongen

Har ikke vært mye aktivitet her på en stund - det har rett og slett blitt nedprioritert pga skolestart og travle dager ellers.

Siden sist har det gått svært så bra i Enduro. Etter seieren i NC på Siljan 20. juni fikk jeg en 3.plass på Haslemoen i Solørslitern lørdag 12. september. Dette var en uvanlig lang trasè, hvor en runde var på hele 18 km, ellers bruker de å være på rundt 5 - 6 km. Hadde egentlig ikke så store forventninger før dette løpet siden det var et høyhastighets løp og det har ikke jeg hatt så mye trening på. Hadde ikke så store fordeler av trialen her, men det gikk overaskende bra allikevel! Det gikk kjempe fort. Hadde 6. gir og sykkelen gikk på turtallsperra flere steder (Ca 130 km/t). Kjempet om 2. plass helt til 5 runde av 7, men etter å ha satt meg fast i et kjempestort gjørmehull mistet jeg ryggen på føreren foran og da ble det vanskelig å henge på. Marius Rolstad vant junior klassen, Benjamin Bergman tok andre.

Har også hatt en kjempe utvikling i trial. 2009 har vært mer eller mindre som et treningsår for meg, og regner med bedre resultater neste år. Avslutningen på sesongen var lag NM 3. Oktober. Der fikk laget mitt en 4.plass, vi var litt skuffet ettersom vi fikk 1.plass i fjor. Individuelt sett hadde jeg en veldig bra dag og kjørte mange vanskelige momenter jeg var veldig fornøyd med, så for meg var det en fin avslutning på trialsesongen.

Ingen kommentarer: